Brand Ethics Research Office
Brand Ethics Reseach Office
In my “Brand Ethics Research Office” I pool my research and publication work in brand ethics.
This continues work I began in 2002 under the no-longer existing umbrella of the “Brand Ethicists” group.
The office’s website:
> www.brandethics.org
Research Project: »Good work«
Research Project: »Good work«
Coming soon …
Research Projects before 2010
Brand Ethics. An approach from Philosophy of Technology
Research project (2005-2008), Institute of Philosophy, Theory of Science, History of Science and Technology. TU Berlin.
Publication: Gerhard Schwarz: Markenethik. Ein technikethischer Zugang. Studies in Brandethics 1/2010.
Download:
> here.
Anschauende Vernunft. Intuitive Rationality in Immanuel Kant’s Critical Transcendental Philosophy
Research project (1995-2002; 2008ff.) on the intuitivity of reason in Immanuel Kant’s conception of the self-knowledge of pure theoretical reason.
Project website:
> www.anschauendevernunft.de
Est Deus in nobis. The Identity of God and Pure Practical Reason in Immanuel Kant’s “Critique of Practical Reason”
PhD project (1996-2004) in philosophy, TU Berlin, on metatheoretical problems of Kant’s ethics.
Project website:
> www.estdeusinnobis.de
Psychologische Aspekte neuer Formen der Religiosität
Forschungsprojekt (1995-1997) mit Hartmut Zinser am Religionswissenschaftlichen Institut der Freien Universität Berlin.
Publikationen:
Babett Remus, Gerhard Schwarz, Hartmut Zinser: »Psychologische Aspekte neuer Formen der Religiosität. Bericht einer empirischen Untersuchung zu persönlichkeitspsychologischen Dimensionen der Mitgliedschaft in religiösen Bewegungen und der Esoterik«. Medien Verlag Köhler, Tübingen 1997, ISBN 978-3-932694-10-3.
Babett Remus, Gerhard Schwarz, Hartmut Zinser: »Psychologische Aspekte neuer Formen der Religiosität. Eine empirischen Untersuchung«. In: Skeptiker 13/2000, 139-144.
Effects of social accentuation in size estimation of coins of the German currencies Deutsche Mark (west) and Mark (east)
Research Projekt (1990), Institute for Psychology, TU Berlin.
Documentation:
Gerhard Schwarz: »Soziale Akzentuierung bei der Größenschätzung von Münzen der Währungen Deutsche Mark (West) und Mark (Ost) bei Westberlinern und Ostberlinern. Eine quasiexperimentelle Felduntersuchung«. Institut für Psychologie, TU Berlin (1990), Typoskript, 35 S. > … link coming soon.